Dell/EMC Disk system update
Incident Report for CRM-service Oy
Resolved
English summary below the message.

Levyjärjestelmän määräaikaisen huoltopäivityksen aikana tapahtunut palvelukatko perjantain ja lauantain välisenä yönä 4.2. klo 23:00 – 5.2. klo 01:00 johtui Dell/EMC levyjärjestelmän ohjelmistopäivityksestä, joka oli Dellin toimittama sekä hyväksymä. Normaalisti päivitys ei aiheuta palvelukatkoja. Nyt kuitenkin Dell ei ennakko tarkastuksestaan huolimatta ollut havainnut ongelmaa , jossa nyt havaittu viallinen verkkokortti / kontrolleri aiheutti tilanteen, jossa toimiva kontrolleri uskoi myös toisen olevan toimiva. Tämä johtui Dellin ohjelmistovirheestä, jonka selvittämistä Dell jatkaa. Asiakkaidemme data ei ole tästä palvelukatkossa hävinnyt tai data ei ole vaarantunut miltään osin. Levyjärjestelmän saatavuus palvelukapasiteetille oli estynyt ajanjaksolla 4.2. klo 23:00 – 5.2. klo 01:00.

Palvelukatko vaikutti palveluiden uudelleen käynnistyksiin siten, että lopullisesti kaikki palvelut saatiin päälle noin klo 7:30 5.2.2022 Pahoittelemme katkosta aiheutunutta häiriötä.

IN ENGLISH:

There was service outage during the disk system maintenance upgrade on the night between Friday and Saturday 4.2. 23:00 - 5.2 01:00 caused by DELL/EMC system update. Normally the update do not cause service outage and Dell keeps investigating the incident on their end. More detailed informaation can be asked from our support.

Our customers' data has not been lost or the data has not been compromised in any way during this outage.

The availability of the disk system for service capacity was blocked from 4.2. 23:00 - to 5.2 at 01:00. All the services were up and running by 7:30 on February 5, 2022.

We apologize for any inconvenience this may cause.
Posted Feb 05, 2022 - 16:06 EET
This incident affected: CRM-service API, CRM-service, and Contact Portal.